Urządzasz salon fryzjerski? Odkryj, czego nie może w nim zabraknąć!

Urządzasz salon fryzjerski? Odkryj, czego nie może w nim zabraknąć!

Decydując się na otwarcie własnego salonu fryzjerskiego lub wyremontowanie już istniejącego, musisz pamiętać o kluczowych kwestiach przy jego aranżacji. Ważne jest, żeby dobrze rozplanować przestrzeń. Ułatwisz tym samym pracę swoim pracownikom i wpłyniesz pozytywnie na odbiór salonu przez klientów. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas urządzania salonu fryzjerskiego.

Jak urządzić salon fryzjerski?

Aranżacja salonu fryzjerskiego jest bardzo ważnym aspektem przy prowadzeniu własnego biznesu. Przede wszystkim, profesjonalny salon fryzjerski musi być funkcjonalny.

Przeczytaj również: Jak wygląda masaż głowy w gabinecie fryzjerskim?

Aranżacja przestrzeni ma też znaczący wpływ na postrzeganie Twojego salonu fryzjerskiego przez klientów. Jeśli jest on urządzony w przyjemny, estetyczny sposób – doświadczenia i wrażenia z czasu spędzonego podczas wizyty będą pozytywne, a klienci będą chcieli wracać.

Przeczytaj również: 5 rzeczy, które warto robić, by wzmocnić swoje włosy

Pamiętaj, żeby zachować spójność stylistyczną podczas dobierania dodatków. Stwórz przytulną, schludną przestrzeń, w której sam chciałbyś spędzać czas.

Przeczytaj również: Jak wykonuje się balejaż na włosach?

Wybierając wyposażenie salonów fryzjerskich i urządzając przestrzeń, zwróć szczególną uwagę na:

  • wygodne i funkcjonalne pomieszczenia,

  • komfort klientów,

  • spełnienie wymogów i zasad BHP,

  • spójną, przyjemną dla oka estetyka,

  • dobre oświetlenie – kluczowe przy pracy fryzjera.

Możesz zdecydować się na samodzielną aranżację wnętrza salonu fryzjerskiego albo zdać się na pomoc specjalistów. Profesjonalni architekci wnętrz zaprojektują przestrzeń, powiedzą gdzie ustawić konkretne sprzęty i jak oświetlić wnętrze.

Czego nie może zabraknąć w salonie fryzjerskim?

Poczekalnia

To kluczowe miejsce, które musi znaleźć się w każdym salonie fryzjerskim. Czasami klient musi poczekać na swoją kolej, a czasami wymaga tego konkretny zabieg – na przykład koloryzacja włosów. W poczekalni może komfortowo usiąść i zrelaksować się podczas wizyty.

Dobrym pomysłem jest urządzenie w poczekalni strefy dla dzieci. Klienci często przychodzą do fryzjera ze swoimi pociechami. Jeśli zapewnisz im rozrywkę, na pewno zyskasz tym samym przychylną opinię klientów.

Recepcja

To kolejne miejsce, bez którego salon fryzjerski nie może się obyć. W recepcji klient może umówić się na kolejną wizytę czy zapłacić za tę, która się właśnie odbyła.

Stanowiska do strzyżenia

Kluczowym miejscem w salonie fryzjerskim są wygodne fotele ustawione naprzeciwko dużych luster. To tam odbywa się większość pracy fryzjera. Dla jego komfortu warto zadbać o półki, szafki czy wózki, gdzie będzie mógł trzymać najpotrzebniejsze przyrządy do pracy. Niedaleko tych stanowisk powinny być też ustawione specjalne fotele z myjkami, w których fryzjer myje głowę klientowi.

Łazienka dla klientów

Urządzając salon kosmetyczny, musisz zadbać o dostęp do łazienki dla klientów. Pamiętaj, żeby zawsze była czysta i schludna.

Przestrzeń dla pracowników

To również bardzo ważne pomieszczenie w salonie fryzjerskim. Pracownicy muszą mieć swoją przestrzeń, w której będą mogli zrobić sobie przerwę czy zostawić rzeczy osobiste. Na pewno nie byłoby to dla nikogo komfortowe, jeśli pracownik musiałby spożywać posiłek między klientami.

Jak urządzić mały salon fryzjerski?

Jeśli mamy do zagospodarowania niewielką przestrzeń, musimy to zrobić w jak najbardziej funkcjonalny sposób. Wymaga to dobrej logistyki i zaplanowania wielu rzeczy. Przy aranżacji małego salonu fryzjerskiego świetnie sprawdzą się lustra. Optycznie powiększą przestrzeń i udekorują wnętrze.

Ważne jest też, żeby salon fryzjerski był dobrze oświetlony. W zależności od tego, czy jest w nim dostęp do światła dziennego, musisz dobrać odpowiednie oświetlenie, które jest kluczowe przy pracy fryzjera, a także sprawia, że wnętrze jest bardziej przytulne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.