SEO lokalne a branża fryzjerska – dotrzyj do klientów w okolicy!

Spis treści
- Lokalne SEO a branża fryzjerska – co warto wiedzieć?
- SEO lokalne a branża fryzjerska
- Branża fryzjerska a lokalna optymalizacja
- Lokalne SEO – pozostałe informacje
- Jakie są zalety Google Moja Firma?
- Jakie są najważniejsze korzyści lokalnego SEO?
Prowadzisz salon fryzjerski? Jesteś fryzjerem, działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do klientów w pobliżu? Jeśli tak, to sprawdź, czym jest właściwie lokalne SEO. Zapraszamy do lektury naszego artykułu, z którego dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW. Co dobrze jest wiedzieć? Odkryj zalety posiadania wizytówki w Google Moja Firma.
Lokalne SEO a branża fryzjerska – co warto wiedzieć?
Zwiększ widoczność swojej strony internetowej na konkretne zapytania. Wprowadź lokalne SEO! Jest to związane z daną lokalizacją, a więc:
-
miastem,
-
regionem,
-
dzielnicą.
Po co wysoka pozycja w wyszukiwarce? Aby internauci mogli szybko znaleźć stronę WWW Twojego biznesu. Dzięki temu łatwiej znajdą Twoją firmę czy usługę w pobliżu. Chcesz znaleźć w określonej miejscowości firmę fryzjerską? Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę:
-
fryzjer Warszawa,
-
fryzjer męski Wrocław,
-
salon fryzjerski Lublin.
Co ciekawe, wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest potrzebne. Zazwyczaj to Google pokazuje użytkownikom Internetu oferty lub usługi w pobliżu. Oznacza to że internauta z Wrocławia wprowadzi w wyszukiwarkę hasło „fryzjer”, a dzięki jego lokalizacji Google pokaże wyniki dla wszystkich firm działających najbliżej niego.
Promocja usług lub produktów w Internecie może przybierać różne formy. Są to:
-
strona internetowa Twojego biznesu,
-
firmowy blog z artykułami,
-
obecność w Social Mediach.
SEO lokalne a branża fryzjerska
Prowadzisz salon fryzjerski? Zdecyduj się na wdrożenie lokalnego SEO! Sprawdzi się zarówno w przypadku osób oferujących usługi fryzjerskie, jak i dużych firm fryzjerskich, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.
Jeśli prowadzisz biznes w kilku różnych miastach, to zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Co ważne, większe miasta wymagają regionalnego pozycjonowania. Jest to związane z dużą konkurencją.
Branża fryzjerska a lokalna optymalizacja
Optymalizacja strony WWW biznesu pozwala zbudować lokalną widoczność. W związku z tym powinna zawierać takie informacje jak:
-
nazwa firmy,
-
dane kontaktowe,
-
godziny pracy.
Dobrze, aby te dane mieściły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce odpowiadają za widoczność tych informacji na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki będą lepiej rozumieć witrynę Twojego biznesu. Pamiętaj o oznaczeniu danych kontaktowych danymi strukturalnymi. Są to schema.org, a więc Microdata.
Użyj fraz z lokalizacją na przykład:
-
miasto – salon fryzjerski w Lublinie,
-
dzielnica – fryzjer na Tarchominie,
-
region – usługi fryzjerskie w mazowieckim.
Informacje w zakresie lokalizacji muszą się znaleźć w tagach title czy nagłówkach, a więc H1 i H2. Wymagane jest zamieszczenie ich w treści strony internetowej. Uwaga: frazy powinny występować w naturalnych formach. Zamiast „fryzjer Kraków” napisz „fryzjer w Krakowie”. Long taile, a więc frazy z długim ogonem – przykład „fryzjer męski w Krakowie” także mogą pomóc.
Jak poprawić wizerunek Twojego biznesu w sieci? Poprzez wysokiej jakości content na stronie internetowej, a zatem treści w postaci artykułów poradnikowych. Dobrze, aby publikacje na firmowym blogu opierały się na zasadzie „E-A-T”. Oznacza to oparcie na:
-
wiedzy,
-
autorytecie,
-
wiarygodności,
-
zaufaniu.
Teksty powinny zawierać frazy kluczowe z konkretnym regionem.
Lokalne SEO – pozostałe informacje
Oferujesz usługi fryzjerskie w kilku miastach? Jeśli tak, to zleć stworzenie landing pages. Są to docelowe strony. Powinny zawierać ciekawe treści i być skierowane do klientów danego miasta czy dzielnicy. Istotne są przy tym dane kontaktowe. Oprócz tego warto pomyśleć nad:
-
opcją dodawania ocen i opinii przez internautów,
-
zdjęciami i atrybutami ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
-
linkowaniem między podstronami.
Przy omawianiu lokalnego SEO trzeba poza tym pamiętać o optymalizacji konwersji. Składa się na nią wysłanie wiadomości e-mail lub wypełnienie formularza.
Jakie są zalety Google Moja Firma?
Uzupełnieniem lokalnego pozycjonowania jest darmowe narzędzie Google Moja Firma. Dzięki niemu można promować lokalne firmy. Co ciekawe, informacje w zakresie przedsiębiorstwa pojawiają się na mapach Google i w wyszukiwarce. Google My Business to dobra opcja dla małych, jak i dużych firm fryzjerskich.
Do głównych korzyści z GMB zaliczają się:
-
opcja oceny – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiadać na oceny internautów,
-
budowa zaufania wśród użytkowników sieci,
-
wygodny dostęp do informacji o firmie – wygodny kontakt z klientami,
-
dotarcie do statystyk – kontrolowanie działań internautów oraz dotarcie do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są najważniejsze korzyści lokalnego SEO?
Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów dokonuje zamówienia na produkty czy usługi w Internecie. Dlatego wprowadzenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie firmie do większej liczby klientów. Dzięki odpowiednim działaniom z zakresu SEO:
-
poprawisz pozycję Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
-
zaoszczędzisz czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
-
dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów jak wynika z raportu Gemius.
Jak szybko uzyskać efekty? Dzięki lokalnym frazom, które wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe.
Jesteś fryzjerem lub prowadzisz salon fryzjerski? Dowiedz się, jak wdrożyć lokalne SEO. Zdobądź nowych klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Heavy Barbershop Usługi barberskie Łukasz Rzeszutek
Fryzjerstwo - salony, usługi woj. śląskie41-700 Ruda Śląska, Starowiejska 17
-
Salon Fryzjerski Crazy Cut - Wiktoria & Tatiana
Fryzjerstwo - salony, usługi woj. dolnośląskie59-300 Lubin, Jana Pawła II 86D lok. II
-
Brokatowy Fryzjer Strzyżenie damskie i męskie
Fryzjerstwo - salony, usługi woj. pomorskie80-180 Kowale, Staropolska 41
-
Marzena Wołyńska Fryzjer Męski
Fryzjerstwo - salony, usługi woj. lubelskie24-100 Puławy, Norwida 1 lok. 3