SEO lokalne a branża fryzjerska – dotrzyj do klientów w okolicy!

SEO lokalne a branża fryzjerska  – dotrzyj do klientów w okolicy!

Spis treści

Prowadzisz salon fryzjerski? Jesteś fryzjerem, działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do klientów w pobliżu? Jeśli tak, to sprawdź, czym jest właściwie lokalne SEO. Zapraszamy do lektury naszego artykułu, z którego dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW. Co dobrze jest wiedzieć? Odkryj zalety posiadania wizytówki w Google Moja Firma.

Lokalne SEO a branża fryzjerska – co warto wiedzieć?

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej na konkretne zapytania. Wprowadź lokalne SEO! Jest to związane z daną lokalizacją, a więc:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Po co wysoka pozycja w wyszukiwarce? Aby internauci mogli szybko znaleźć stronę WWW Twojego biznesu. Dzięki temu łatwiej znajdą Twoją firmę czy usługę w pobliżu. Chcesz znaleźć w określonej miejscowości firmę fryzjerską? Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę:

  • fryzjer Warszawa,

  • fryzjer męski Wrocław,

  • salon fryzjerski Lublin.

Co ciekawe, wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest potrzebne. Zazwyczaj to Google pokazuje użytkownikom Internetu oferty lub usługi w pobliżu. Oznacza to że internauta z Wrocławia wprowadzi w wyszukiwarkę hasło „fryzjer”, a dzięki jego lokalizacji Google pokaże wyniki dla wszystkich firm działających najbliżej niego.

Promocja usług lub produktów w Internecie może przybierać różne formy. Są to:

  • strona internetowa Twojego biznesu,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

SEO lokalne a branża fryzjerska

Prowadzisz salon fryzjerski? Zdecyduj się na wdrożenie lokalnego SEO! Sprawdzi się zarówno w przypadku osób oferujących usługi fryzjerskie, jak i dużych firm fryzjerskich, które prowadzą działalność stacjonarnie w danej miejscowości czy województwie.

Jeśli prowadzisz biznes w kilku różnych miastach, to zdecyduj się na pozycjonowanie na dane lokalizacje. Co ważne, większe miasta wymagają regionalnego pozycjonowania. Jest to związane z dużą konkurencją.

Branża fryzjerska a lokalna optymalizacja

Optymalizacja strony WWW biznesu pozwala zbudować lokalną widoczność. W związku z tym powinna zawierać takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Dobrze, aby te dane mieściły się w zakładce „Kontakt”. Dane kontaktowe w stopce odpowiadają za widoczność tych informacji na podstronach. Dzięki temu roboty wyszukiwarki będą lepiej rozumieć witrynę Twojego biznesu. Pamiętaj o oznaczeniu danych kontaktowych danymi strukturalnymi. Są to schema.org, a więc Microdata.

Użyj fraz z lokalizacją na przykład:

  • miasto – salon fryzjerski w Lublinie,

  • dzielnica – fryzjer na Tarchominie,

  • region – usługi fryzjerskie w mazowieckim.

Informacje w zakresie lokalizacji muszą się znaleźć w tagach title czy nagłówkach, a więc H1 i H2. Wymagane jest zamieszczenie ich w treści strony internetowej. Uwaga: frazy powinny występować w naturalnych formach. Zamiast „fryzjer Kraków” napisz „fryzjer w Krakowie”. Long taile, a więc frazy z długim ogonem – przykład „fryzjer męski w Krakowie” także mogą pomóc.

Jak poprawić wizerunek Twojego biznesu w sieci? Poprzez wysokiej jakości content na stronie internetowej, a zatem treści w postaci artykułów poradnikowych. Dobrze, aby publikacje na firmowym blogu opierały się na zasadzie „E-A-T”. Oznacza to oparcie na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Teksty powinny zawierać frazy kluczowe z konkretnym regionem.

Lokalne SEO – pozostałe informacje

Oferujesz usługi fryzjerskie w kilku miastach? Jeśli tak, to zleć stworzenie landing pages. Są to docelowe strony. Powinny zawierać ciekawe treści i być skierowane do klientów danego miasta czy dzielnicy. Istotne są przy tym dane kontaktowe. Oprócz tego warto pomyśleć nad:

  • opcją dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • zdjęciami i atrybutami ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowaniem między podstronami.

Przy omawianiu lokalnego SEO trzeba poza tym pamiętać o optymalizacji konwersji. Składa się na nią wysłanie wiadomości e-mail lub wypełnienie formularza.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Uzupełnieniem lokalnego pozycjonowania jest darmowe narzędzie Google Moja Firma. Dzięki niemu można promować lokalne firmy. Co ciekawe, informacje w zakresie przedsiębiorstwa pojawiają się na mapach Google i w wyszukiwarce. Google My Business to dobra opcja dla małych, jak i dużych firm fryzjerskich.

Do głównych korzyści z GMB zaliczają się:

  • opcja oceny – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiadać na oceny internautów,

  • budowa zaufania wśród użytkowników sieci,

  • wygodny dostęp do informacji o firmie – wygodny kontakt z klientami,

  • dotarcie do statystyk – kontrolowanie działań internautów oraz dotarcie do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Jakie są najważniejsze korzyści lokalnego SEO?

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów dokonuje zamówienia na produkty czy usługi w Internecie. Dlatego wprowadzenie lokalnego SEO umożliwia dotarcie firmie do większej liczby klientów. Dzięki odpowiednim działaniom z zakresu SEO:

  • poprawisz pozycję Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzisz czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów jak wynika z raportu Gemius.

Jak szybko uzyskać efekty? Dzięki lokalnym frazom, które wiążą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe.

Jesteś fryzjerem lub prowadzisz salon fryzjerski? Dowiedz się, jak wdrożyć lokalne SEO. Zdobądź nowych klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.